piątek, 31 maja 2013

moderatorzy

Od dłuższego czasu przyjmujemy zgłoszenia oszustw, błędów i wszelkiego rodzaju innych problemów tylko pod adresem mailowym moderatorzy@nightwood.net.
W teorii wszystko jest jasne, praktyka pokazuje jednak, że wielu użytkowników nie ma pojęcia, w jaki sposób zgłaszać swoje pytania i prośby. Zwykle wystarczy wyczucie i ci, którzy je mają, prawdopodobnie nie muszą czytać tego posta. Doświadczenie podpowiada mi jednak, że sporo osób nie miało wcześniej do czynienia z takimi sytuacjami i nie bardzo orientuje się, co właściwie powinni podać w poszczególnych sytuacjach. Mam nadzieję, że ten temat okaże się pomocny i że będzie spełniał swoją rolę nawet, jeśli w przyszłości zdecydujemy się na zmianę sposobu kontaktu z ekipą.

Uwagi wstępne

  • moderatorzy@nightwood.net to adres mailowy. Jeśli więc chcesz się do nas zgłosić, musisz napisać wiadomość ze swojej poczty - wklepywanie tego adresu w przeglądarkę nic nie da.
  • Nie pomyl wyżej wspomnianego maila z adresem, pod którym przyjmujemy zgłoszenia na moderatorów (rekrutacja@nightwood.net) i z adresem Nadleśnictwa, gdzie można zgłaszać wszelkie wątpliwości związane z pracą ekipy moderatorskiej (nadlesnictwo@nightwood.net).
  • Problemy z płatnościami, sprawy związane z funkcjonowaniem serwisu, błędy techniczne należy zgłaszać na adres admin@nightwood.net.
  • Wszelkie problemy, błędy i wykroczenia związane z danym kontem mogą być wyjaśniane tylko z właścicielem konta (piszącym z maila rejestracyjnego). Oznacza to, że nie przyjmujemy zgłoszeń od rodziców / rodzeństwa / znajomych osób poszkodowanych. Jeśli chcesz rozwiązać swój problem - napisz do nas osobiście.
  • Nie pisz do nas z pytaniami dotyczącymi zasad i przebiegu gry- możesz rozwiać swoje wątpliwości dzięki wiki, w pokoju "pomoc" na hodowlanym shoutboxie lub, w bardziej złożonych sytuacjach, na forum.
  • Pamiętaj, że wzburzenie nie tłumaczy braku kultury.
  • Wymagasz od nas poważnego i profesjonalnego podejścia do Twojej sprawy, pozwól nam więc wymagać tego samego od Ciebie. Dbaj o jakość swojej wypowiedzi- czytelny, poprawny pod względem ortograficznym i interpunkcyjnym tekst jest miły dla oka. Mail, w którym roi się od błędów, tylko zniechęca do pomocy. Podobnie jak tekst pisany naprzemiennie małymi i dużymi literami, w całości kolorem- zwłaszcza jaskrawym, inną czcionką- zwłaszcza małą czy nieczytelną. Przed wysłaniem wiadomości wklej ją do Worda i upewnij się, że da się ją zrozumieć.
Mail niezgodny z tymi podstawowymi zasadami może w skrajnych wypadkach zostać zignorowany.

Uwagi ogólne
  • Postaraj się, by już temat sugerował treść wiadomości. Nie pisz "pomocy!!!!!!!!", "help!!!!!!!", "prośba". Zamiast tego napisz "oszustwo" czy "błąd techniczny".
  • Niezależnie od sytuacji, którą chcesz nam zgłosić- podaj swój nick w grze. Oszczędzi nam to trochę czasu i niepotrzebnej irytacji.
  • Jeśli piszesz kolejnego maila, który jest kontynuacją poprzedniego lub odpowiedzią na wiadomość od ekipy- użyj opcji "odpowiedz". W ten sposób zachowa się uporządkowana historia rozmowy. W innym wypadku szkodzisz i nam (jesteśmy zmuszeni szukać pierwszej części Twojej wypowiedzi, która może się znajdować już na innej stronie), i sobie (jeśli Twojego drugiego maila odbierze inna osoba, niż tego poprzedniego, może uznać go za nowe, ale pozbawione najważniejszych informacji zgłoszenie, i w związku z tym może je po prostu zignorować).
  • Wysyłając do nas kolejne maile w stylu "zajmijcie się wreszcie moją sprawą!!!!" osiągasz efekt odwrotny do zamierzonego. Oczywiście, jeśli nie dostałeś odpowiedzi od kilku tygodni, możesz napisać drugiego maila- czasami wiadomość przypadkowo trafia do spamu i, o ile zwykle udaje nam się wyłapać takie pomyłki, nie wykluczamy możliwości przypadkowej kasacji Twojego zgłoszenia. Pamiętaj jednak, że hodowla ma prawie 300000 użytkowników i nie zawsze udaje nam się ze wszystkim wyrobić w kilka dni. Za wszelkie opóźnienia przepraszamy.

Jakie dane są nam potrzebne w poszczególnych przypadkach?
Trudno byłoby wyszczególnić wszystkie możliwe rodzaje zgłoszeń, ograniczę się więc do tych najczęstszych.

Oszustwo w handlu
Przede wszystkim- odczekaj kilka dni, nim zgłosisz tę sytuację. To, że godzinę temu przesłałeś komuś swoje składniki, a on do tej pory nie zareagował, niekoniecznie oznacza, że jest oszustem. Może musiał wyłączyć komputer z powodu burzy, może miał awarię prądu, może wydarzyło się coś innego, co spowodowało, że musiał odejść od sprzętu. Przed upływem kilku dni i tak nic nie zrobimy, więc wcześniejszym zgłoszeniem zapewniasz nam podwójną robotę ze sprawdzaniem szczegółów sprawy w panelu.

Widzimy zapis wszystkich Twoich transakcji, nie musisz więc kopiować utraconych składników ani historii targu. Nie kopiuj też całej rozmowy z oszustem- wystarczy, że w czytelny sposób podasz, na jaką wymianę się umówiliście.
Najlepiej napisać maila według poniższego, najprostszego wzoru:

Temat: oszustwo (handel)
"Witam,
Na hodowli mam nick XXX. Pięć dni temu umówiłem się z graczem YYY na wymianę: ja miałem wysłać mu 50x szafirowa woda, on mnie- 50x niezapominajka. Wysłałem mu to, co obiecałem, do tej pory jednak nie otrzymałem niezapominajek. Proszę o pomoc."


Pamiętaj, że zgłoszenie oszustwa po czasie dłuższym niż 3 tygodnie od daty wykroczenia nie będzie rozpatrywane.



Problem techniczny
Sprawy ściśle techniczne najlepiej zgłaszać od razu na adres admin@nightwood.net .
Niewiele mogę powiedzieć oprócz tego, że trzeba po prostu dokładnie opisać, na czym polega zgłaszany błąd. Jeśli uważasz, że najlepiej pokazać, jak to wygląda- dołącz do maila screena (zrzut ekranu; więcej tutaj: link!). Napisz, od kiedy błąd występuje, wspomnij, jeśli zdarzył się już wcześniej.



Włamanie na konto
Jeśli ktoś włamał się na Twoje konto w hodowli i zmienił Ci hasło- skorzystaj z opcji przypominania. Jeśli nie możesz dostać się na skrzynkę, z której się rejestrowałeś- nie będziemy mogli Ci pomóc, jeśli nie będziesz w stanie przedstawić dowodu na swoją tożsamość. Nie chciałbyś chyba, żebyśmy wierzyli każdemu, kto podaje się za Ciebie, i zmieniali Twoje hasło na jego prośbę?
Gdy już dostaniesz się na swoje konto, zmień hasło na bezpieczniejsze. O dobrych hasłach możesz poczytać tu: link!
Pamiętaj też, że żaden członek ekipy nigdy nie poprosi Cię o hasło do Twojego konta. Modernizowanie/moderowanie (w zależności od wersji) profilu to bajka, nie obdarowujemy nikogo składnikami poprzez wchodzenie na jego konto, hasła nie potrzebujemy też do przyznania Ci wyższego statusu (więcej o sposobie przyznawania koszulek: link!).
Jeśli więc dajesz komuś dostęp do konta, robisz to wyłącznie na własną odpowiedzialność.

Wracając do tematu W mailu napisz, kiedy miało miejsce włamanie, jakie składniki utraciłeś i na czyje konto powędrowały. Jeśli straciłeś srebro i rubiny, wszystkie informacje znajdziesz w historii targu- jeśli skopiujesz nam ID oszusta, szybciej znajdziemy właściwy zapis w historii Twoich transakcji.
Jeśli włamywacz skasował Ci smoki, potrzebujemy imienia, żywiołu i przynajmniej orientacyjnego poziomu utraconych chowańców, by Ci je przywrócić.

Oczywiście, mogło zdarzyć się tak, że włamywacz skasował Ci konto, w związku z czym z oczywistych powodów nie możesz udzielić takich informacji- wtedy musisz zgłosić na maila kasację, a w razie czego po załatwieniu tej sprawy napisać drugiego maila.

Pamiętaj, że zgłoszenie włamania / kradzieży po czasie dłuższym niż 3 tygodnie od daty wykroczenia nie będzie rozpatrywane.

Jeśli gracz zostaje zablokowany za złamanie regulaminu i jako wytłumaczenie podaje włamanie na jego konto dalej jak 5 dni wstecz od daty blokady, jednak nie zgłosił wcześniej włamania, usprawiedliwienie takie nie będzie rozpatrywane. Gracz ma obowiązek zgłosić włamanie od razu (wyjątkiem jest sytuacja kiedy nie był obecny miedzy włamaniem a banem).


Obraza
Jeśli zostałeś obrażony przez jakiegoś użytkownika w inny sposób niż w reputacji (np. w prywatnej wiadomości czy w komentarzu do swojego smoka), również możesz nam to zgłosić. Konieczne jest załączenie screena - bez dowodów nikogo nie ukarzemy.


Zgłoszenie rozmowy na gg z oszustem
Handel i rozmowy poza systemem gry użytkownicy prowadzą na własną odpowiedzialność, moderatorzy nie są w stanie ich kontrolować i odpowiadać za ich skutki.
Nikt z członków ekipy moderatorskiej nie zaproponuje Ci dodatkowych korzyści, statusów czy surowców w zamian za zdradzenie hasła do konta. Do oficjalnego kontaktu z ekipą służy adres moderatorzy@nightwood.net, a numery gg, używane przez Strażników Ładu, są dostępne na wiki. Nie daj się nabrać również na propozycje kupna składników za sms. Pamiętaj, że tego typu transakcje są zabronione przez regulamin gry.



Sprawy forum


Od niedawna funkcjonuje osobny adres mailowy przeznaczony do kontaktu z ekipą Zgromadzenia: zgromadzenie@nightwood.net. Można zgłaszać tutaj wszelkie pytania, wątpliwości, prośby i problemy związane bezpośrednio z Forum Nightwood.

Prosimy o niezgłaszanie sprawy jednocześnie na skrzynkę i na pw któregoś z moderatorów lub adminów zgromadzenia- wybierz jeden sposób kontaktu z ekipą tak, by oszczędzić nam czasu na sprawdzanie, czy zgłoszona sprawa nie została już przypadkiem załatwiona przez kogoś innego.
Prośba o zmianę nicku musi być uzasadniona.


Wiki


Wszelkie uwagi, związane z działaniem wiki, sugestie i pytania odnośnie artykułów, smokomiksy oraz zgłoszenia na sysopa należy przesyłać na adres: wiki@nightwood.net.


Galeria Nightwood


Zgłoszenia odnośnie działania galerii, wątpliwości odnośnie banów i wszelkie inne sprawy dotyczące galerii należy zgłaszać na adres: galeria@nightwood.net.
_____


Temat zostawiam w stanie półotwartym Oznacza to, że wszystkie wiadomości o treści "To naprawdę przydatny temat" (nawet, jeśli będą bardziej rozwinięte) będą traktowane jako spam i karane ostrzeżeniem. Jeśli jednak ktoś ma jakieś wątpliwości dotyczące sposobu kontaktu z moderatorami, może śmiało pisać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz